The TopLife Czech publishing house publishes titles focused on experiential gastronomy and lifestyle. In recent years, tens of thousands of copies of our books have found their place in readers libraries. Since 2014, the publishing house has been the organiser of Nejlepší restaurace (Best Restaurant) quality assessment project. The award-winning restaurants are featured in the current selection of “Best Restaurants Awarded with Golden Lions” for each season.

Hodnocení restaurací

Přehledné hodnocení kvality tuzemských restaurací zaplňuje absenci podobného objektivního a nezávislého stanovení kvality služeb hodnocených restaurací. Mezeru od roku 1989, který znamenal konec komunistických „vývařoven“ pro masy, dostatečně nezaplnil žádný zahraniční zaběhlý systém hodnocení kvality. Ačkoli je v České republice přítomen projekt michelinských hvězd, ukazuje se, že specifika českého trhu tento nadnárodní gigant nedokáže pojmout, a tak na našem trhu nenajdeme zatím žádnou ze dvou či více hvězdičkových restaurací a i těch označených jednou michelinskou „pneumatikou“ je pomálu. Vedle objektivních a metodicky podložených měření kvality jednotlivých restaurací existují další anonymní internetová hodnocení kvality, ale s ohledem na chybějící metodiku, a tedy značnou subjektivitu a neověřitelnost výsledků, jde sice o vítané, ale ne zcela vypovídající hodnocení kvality restaurací.

Projekt zlatých lvů v pečeti kvality vychází z myšlenky objektivního a opakovatelného měření a určení kvality služeb v restauracích. Hodnocení je založeno na propracované metodice, která je základem nezpochybnitelné objektivity výsledné známky. Zlatí lvi jsou udělováni na základě dosaženého výsledku zaznamenávaného hodnotiteli do připravených formulářů. Hodnotitelé rekrutovaní z řad náročných návštěvníků nejlepších restaurací v tuzemsku i zahraničí opakovaně navštěvují všechny hodnocené restaurace a komplexně hodnotí jednotlivé kategorie a podkategorie.
Hodnoceno je samozřejmě podávané jídlo, jeho vzhled, chuť, vůně a originalita. Kvalita nabízeného pokrmu je spolu s profesionalitou obsluhy a prostředím restaurace klíčovým prvkem hodnocení kvality restaurace. Součástí hodnocení je však i komplexnost a promyšlenost vinného listu, přítomnost zkušeného sommeliera, kvalita nápojového skla či jídelního servisu, ale také čistota a vybavení toalet.
Příjemný zážitek může zcela vymazat nepříjemná a neprofesionální obsluha, účet, který neodpovídá konzumaci, stejně tak jako neútulný interiér či poddimenzované a znečištěné toalety.
Výsledná známka kvality je reprezentována zlatou pečetí se lvem. Jeden zlatý lev reprezentuje restaurace se stabilní kvalitou a celkovým zážitkem, který hosta uspokojí. Dva zlatí lvi jsou zárukou neobyčejného zážitku z návštěvy restaurace. Tři zlatí lvi jsou pak zárukou setkání s vrcholnou podobou umění šéfkuchaře, profesionality personálu, vkusného interiéru a celkově hřejivé atmosféry restaurace.

TopLife Czech
společnost s vizí a energií
měnit věci k lepšímu.

 

The TopLife Czech publishing house focuses on gastronomy and related services for demanding clients. We‘re currently developing three main lines of business: developing gastronomy, publishing and combining service offerings with the needs of demanding clientele.

Development of Gastronomy development

The offer of domestic gastronomy is richer on a yearly basis. It‘s becoming increasingly difficult to separate the "wheat from the chaff". The phenomenon in recent years has been, and will undoubtedly remain to be the capital city with the greatest accumulation of restaurants. The growing purchasing power and interest of tourists in less common destinations also started the offer in other regions of the Czech Republic. Transnational objective systems for monitoring the quality of services in gastronomy are not adapted to a dynamically developing market, and today the Czech Republic undoubtedly is just that. This kind of environment is not advantageous for customers or restaurant owners. In 2014 we found a solution. Clear evaluation of restaurant quality has been monitoring and appreciating the quality of services in the Czech Republic‘s best restaurants. The seal of quality Golden Lion award is based on the idea of methodologically based on objectively and continuously monitoring the quality of services in restaurants by independent project inspectors.

Publishing activity

The book has become a luxury carrier of information over time and technology. The reader's visual experience associated with browsing through a crafted book can‘t be replaced by any other display device. Our publishing house covers projects related to promoting quality gastronomy and active lifestyle. Our aim is to create books that will always belong to the best that the book market will offer.

Linking

Let us strive to link our projects and their reputation to our partners activities. The result is a synergistic effect that benefits all concerned.

Bidfood