Hodnocení restaurací
Přehledné hodnocení kvality tuzemských restaurací je zástupcem jediného objektivního a nezávislého stanovení kvality služeb hodnocených podniků. V českém prostředí se zatím výrazně neetabloval žádný zahraniční zaběhlý systém hodnocení kvality.
Projekt Zlatých lvů v pečeti kvality vychází z myšlenky objektivního a opakovatelného měření a určení kvality služeb v restauracích. Hodnocení je založeno na propracované metodice, která je základem nezpochybnitelné objektivity výsledné známky. Zlatí lvi jsou udělováni na základě dosaženého výsledku zaznamenávanéhoinspektory. Inspektoři jsou rekrutovaní z řad náročných návštěvníků vyhlášených restaurací v tuzemsku i zahraničí a opakovaně navštěvují všechny hodnocené restaurace a komplexně hodnotí jejich kvalitu.
Hodnoceno je podávané jídlo, jeho vzhled, chuť, vůně a originalita. Kvalita nabízeného pokrmu je spolu s profesionalitou obsluhy a prostředím restaurace klíčovým prvkem hodnocení kvality restaurace. Součástí hodnocení je však i komplexnost a promyšlenost vinného listu, přítomnost zkušeného sommeliera, kvalita nápojového skla či jídelního servisu a další kategorie. Příjemný zážitek může zcela vymazat nepříjemná a neprofesionální obsluha, účet, který neodpovídá konzumaci, stejně tak jako neútulný interiér či poddimenzované a znečištěné toalety.
Výsledná známka kvality je reprezentována pečetí se lvem. Jeden Zlatý lev reprezentuje restaurace se stabilní kvalitou a celkovým zážitkem, který hosta uspokojí. Dva Zlatí lvi jsou zárukou neobyčejného zážitku z návštěvy restaurace. Tři Zlatí lvi jsou pak zárukou setkání s vrcholnou podobou umění šéfkuchaře, profesionality personálu, vkusného interiéru a celkově hřejivé atmosféry restaurace.